לקבלת תוכנית אימון ל3 חודשים בחינם

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי או רפואי. השימוש במידע באחריותך בלבד

היתרון באכילה איטית

November 16, 2017

 

 

 

 

אכילה איטית מאפשרת לנו ללעוס כמו שצריך את המזון, לאפשר ספיגה מקסימלית של רכיבי המזון וליהנות מהארוחה. אכילה רגועה היא אכילה מודעת- כל תשומת הלב מרוכזת במזון. הסחות דעת כגון טלפון, טלוויזיה ופרסומות קולניות ברדיו מורידים את תשומת הלב שלנו כלפי גופנו ומשבשות את המודעות לרעב ולשובע. שימו לב גם לדברים שמלחיצים אתכם וגם לאי נוחות גופנית כגון צורך ללכת להתפנות. ביצוע מספר פעולות פשוטות לקראת האכילה יכול להיות אפקטיבי ונעים. נוכל ליהנות יותר מהארוחה כשהטלפון רחוק מאיתנו, מוזיקה נעימה או שקט מתנגנים ברקע והגוף רגוע ורפוי.​

אכילה איטית מאפשרת לנו לשבוע

עד שמבחינים בשובע יכולות לעבור 20 דקות. יש הבדל בין שובע לבין מלאות. מלאות היא לחץ פיזי על דפנות הקיבה ושובע הוא מעבר מסר למוח שהגוף קיבל ריכוז קלוריות מספיק.​

 

שובע-
קשור בריכוזים של חלבונים , שומנים ופחמימות. המידע עובר בעזרת סיגנלים למוח. לכן אכילה סלט עם גרגירי חומוס וכפית שמן זית משביע יותר מאכילה של ירקות בלבד. 

 

 

מלאות (להתפוצץ)
לחץ על דפנות הקיבה, יכול לקרות משתייה מרובה ומהירה. מלאות מורגשת כאשר אוכלים מהר מדי או יותר מדי. 

 

אכילה מהירה גורמת לנו להרגיש אי נוחות ומלאות כאשר זה קצת מאוחר מדי. ... 

 

לסיכום

כאשר אתם מתלבטים מה לאכול- נסו לשים לב שיש לכם זמן לצרוך את המזון בנחת.

Please reload

בעיניים עצומות

רגש רועש ושקט

October 1, 2015

1/1
Please reload

חדש

December 1, 2017

Please reload

ארכיון