שמי שיקמה נחמן, תזונאית ספורט בבסיס וינגייט, מאמנת כושר והמייסדת של שיטת האימון כוח מוח. השליחות שלי היא לתת לאנשים אנרגיות ומצב רוח - באמצעות שיטת האימון כוח מוח!

חצי טון סלע

מסע חיים עם משא, תקווה וסלע בלב

להנציח חלומות

החלום של סלע היה לבנות קיר טיפוס על מנת להעצים את הנוער באלוני יצחק.

הדרך להצלחה היא התמדה

סלע תמיד היה חוזר על אותו מסלול שוב ושוב עד שהיה מצליח. כך הוא הגשים את החלום האישי שלו וכך גם גייסנו את הציבור ולתרום לבניית קיר טיפוס לזכרו.

האהבה שלי וסיפור חיי

כל אחד מתלהב ממשהו, יש אנשים שאוהבים אופנועים או מכוניות ויש אנשים  שמתלהבים מעיצוב של בית וגינות, 

האהבה שלי היא יצירה- התהליך שמוביל לשינוי צורה. אנחנו יכולים ליצור יצירות בחומר או בתודעה. אחרי שהבנו דבר מה אי אפשר לקחת את ההבנה הזאת חזרה. לתהליכים שאנחנו עוברים יש המון משמעות, במיוחד אם אלו תהליכים שמעצבים את האישיות. עברתי תהליך שנחשב "נורא ואיום", אבל זה מה שהפך אותי למי שאני היום.

פעם הייתה לי אהבה מדהימה, אהבה שלמה ונדירה. סלע היה האיש שאהבתי, סלע דויטש ז"ל נהרג בנובמבר 2017, כשבועיים לאחר שהגשים את החלום הכי גדול שלו- הוא חלם והצליח אתגר טיפוס ברמת קושי של 8A. הוא סחף את כל מי שהכיר אותו להגשים את עצמו. סלע "האיש שחי את הטבע" תמיד ייזכר כאדם שרואה קושי כאתגר. הכרתי את סלע בטיפוס קירות, מהר מאוד יצאנו לטפס בטבע, השבת הראשונה שלנו היתה במצוק היונים. היינו זוג יונים, טרפנו יחד את העולם. אפילו ירח הדבש שלנו כלל טיפוס במצוקים של תאילנד. הייתה לי זכות גדולה להיות האישה של סלע דויטש ז"ל.

בגיל 30 התאלמנתי, במהלך הדבר הכי טבעי עבורי ועבורו- טיפוס. זה אולי נשמע מוזר, אבל לא הפסקתי לטפס עד היום. צחוק הגורל- באותו יום שסלע צלח את אתגר הטיפוס שלו 8A הייתי בשבוע 8 להריון. כידוע בשבוע 8 מבצעים אולטראסאונד - כדי לראות את הדופק של העובר. באותו יום שאני וסלע התרגשנו מהלב הפועם של האהבה שלנו- סלע הצליח את אתגר הטיפוס שלו 8A. טיפסתי כל ההיריון, טיפסתי יום לפני הלידה ואני מטפסת עם הבת שנולדה לנו. זכיתי בבת של סלע- רז. כי הוא צחק שהשם הכי מצחיק לבת של דיאטנית הוא "רזית".

הגשמתי את החלום של סלע - לבנות קיר טיפוס עבור נוער בסיכון. השליחות שלו הייתה לבנות תחושת מסוגלות ולהעצים את הנוער שלוויה באמצעות טיפוס. חניכי כפר הנוער תבעו את המושג "חזקים כמו סלע", הם הוציאו דוקו יאנג ומסע אתגר לזכרו. מכיוון שטיפוס היה הכלי הטיפולי החזק ביותר עבורי בתקופת האבל הבנתי כמה השפעה לאינטגרציה בין התהליכים הפיזיים לתהליכים המנטליים והרגשיים. לאחר שסיימתי לגייס תרומות לבניית קיר טיפוס לזכרו התחלתי להתרכז בחלום שלי: ליצור שפת אימון חדשה בעולם הכושר הגופני ולהטביע את המושג כוח מוח.

נחשפתי לקשר בין פעילות גופנית ובריאות המוח כאשר עברתי לגור עם סלע. הצטרפתי לצוות של חקר המוח במחלקת FMRI באיכילוב. צוות המחקר חיפש מאמנת כושר, הם שמעו עלי מסיוון שעיצבה לי ולסלע את טבעות הנישואים. הייתי מוכנה לעשות את הנסיעות הארוכות כי המוח מרתק בעיני. המחקר בדק את הקשר בין פעילות גופנית וזיכרון. כל משתתף עבר מבחנים קוגניטיביים לפני תקופה האימון איתי ולאחריה. במהלך 3 חודשים של אימונים בתדירות של 3 פעמים בשבוע מדדתי להם דופק ושאלתי אותם מה רמת הקושי של האימון. היום ב2020 נשארו מתאמנים בודדים וסיימנו. מסקנת הביניים היא ששיפור היכולת האירובית מעוררת פעילות של ההיפוקמפוס ומספר איזורים בקורטקס. כלומר אימונים אירוביים ואימוני כוח המשפרים את המערכת הקרדיווסקולרית משפרים גם את הזיכרון. המחקר הזה על המוח, ניסויים וספרים על זיכרון ונוירוביקה הם תאוריה מקסימה- אבל צריך למצוא דרך להוציאה לפועל. וגם מה קורה כשאין כוח ומצב רוח להתאמן?

הגעגועים והכאב מלווים אותי בשגרה, במיוחד בחודשים סביב האזכרה. לפעמים נקודות התורפה הן רגשיות ולפעמים הקושי הוא בריכוז וביעילות. המשותף לכולם הוא סתמיות וריקנות.

חיפשתי דרך שתגרום לי לצאת ממצב רוח ירוד, טריק שיאפשר לי ללחוץ על כתפור ובהינף יד לצאת מהבור.  הצלחתי למצוא נוסחא של ממש- שמשפרת את מצב הרוח שלי כל פעם מחדש. 

 

הרציונל של שיטת האימון חוזר על עצמו בכל התרגילים והפידבקים של הצלחות מאוד טובים. זה הוביל אותי להמשיך ולדייק את השיטה. קראתי לשיטה כוח מוח כי זה אומר הכל, קליט וקשה לשכוח. כוח מוח מוציא אותי תוך דקות ממצב כאוב ופסיבי למצב נמרץ ואקטיבי. השילוב בין אימון פיזי, מנטלי ורגשי מעצים את הטרנספורמציה (לרוב קל לוותר ולהיות מונעים מכוח האנרציה).

כוח מוח עזר לי לאזן בין תחומי החיים וליצור סדר בראש ובחיים. לאזן בין בית ועבודה, להגיד לעצמי שאני אמא נפלאה. אימון כוח מוח נוגע בפן המנטלי, הפיזי והרגשי ומחווט מחדש את דרך החשיבה שלי. מצאתי את השפה שמאפשרת לי לחשוב חיובי עם עצמי והסביבה. זאת הייתה עבודה עצמית קשה אבל למדתי מה הופך אותי למאושרת ומלאה.

איך נראית השגרה המקצועית שלי?

  • תזונאית ספורט בבסיס וינגייט. מרצה למדריכי ולקציני כושר קרבי. אחראית תחום הכשרות התזונה בבה"ד 8, כל מה שלומדים על תזונת ספורט עובר דרכי, המכון לתזונת הלוחם והדיאטנית הראשית בצה"ל. כמו כן אני מלווה את תכנית "שינויים בגזרה" לקצינים ונגדים ומלווה את המטבח הצבאי.

  • מרצה באקדמיה, בקורס "תזונת ספורטאים" לסטודנטים לנטורופתיה במדיסין - המכללה למנהל.

  • מלווה לקוחות פרטיים לשגרה בריאה הכוללת תפריט, ייעוץ תזונתי, אימוני כושר וכוח מוח.

עיקרון החזרתיות חזק באימון מוחי. ככל שנחזור יותר פעמים על פעולה - הגוף והמוח מתחזקים. אפשר לראות את זה באתגר הטיפוס שהבטחתי לסלע. האינטגרציה בין אימון כושר ואימון מוחי יוצרת מימד שלישי. האתגרים המוחיים הם חלק ממה שקובע איך יתבצע האימון- וכל אחד קובע לפי המטרות שלו את הכיוון. פיתחתי טכניקה מנטלית באימונים שתיתן לכולנו כוח ואיזון בחיים. חוזרים שוב ושוב על מילים חיוביות- תוך כדי ביצוע התנועות.

 

בעולם של היום יש יתרון לחשיבה לא קונבנציונלית, חיפשתי משהו שייתן עוצמה וגמישות מנטלית. נוכל לחסוך זמן, להרוויח הנאה ולחשוב מחוץ לקופסא. כוח מוח מיועדת לילדים ולמבוגרים. אנחנו יכולים לחווט מחדש את המוח לפי מי שנרצה להיות ואיך שנרצה להרגיש- כל מה שצריך הוא לתת לעצמנו חצי שעה ביום לזמן כוח מוח

אני מאמינה שרק אנחנו מעצבים לעצמנו את המציאות, ויכולים לעשות שלום עם עצמנו, גופנו והבריות. גוף ומוח מאומנים משנים צורה- זאת למעשה יצירה של תודעה. כאשר אני רואה את השינוי בעיניים אני אהיה מוכנה להלחם על האימון כוח מוח שלי בשיניים. אנשים שטוב להם עושים טוב, וזה עובר אוטומטית למעגל אנשים הקרוב. אנחנו יכולים לתרגל את הגמישות המנטלית, זמן התגובה ואופן החשיבה. ככל שיהיו יותר מעגלי עשייה חיוביים ה"טוב הזה" יעבור הלאה לעוד אנשים. 

טיפול

  • קורס הנחיית קבוצות לאורח חיים בריא, אוניברסיטת ת"א

  • סדנאות טיפול אלטרנטיבי- סדנת רייקי 1 וסדנת רייקי 2, ענת נירהוד.

  • סדנאות העצמה ומודעות- "הפורום של לנדמרק", "הקורס המתקדם של לנדמרק"

  • עקרונות המעגל המוטיבציוני.

ספרות

  • החקירה, "לאהוב את מה שיש"  קייטי ביירון 

  • נוירוביקה- הדרך לאימון המוח ד"ר לורנס ק' כץ ומנינג רובין. הספר ששינה את חיי.
  • סוד הזיכרון המצוין- ערן כץ

  • השפעה מיידית-ד"ר מייקל ו.פנטלון.

כושר

  • קורס מאמנים אישיים והדרכה בחדר כושר, בית הספר למקצועות הספורט.

  • קורס אירובי, עיצוב וחיטוב, בית הספר למקצועות הספורט. פרקטיקה- חוג תזונה וכושר לילדים מ2012 ועד 2018

  • סדנת הגנה עצמית לנשים, זיו אגמון.

  • השתלמות מקצועית בנושא פציעות כתפיים- חיזוק ומניעה, ניר חן, קאנטרי גלי הדר.

  • השתלמות מקצועית בנושא יציבה וקיניזיולוגיה, יואל שמואלי.

  • קורס מאמני כושר קרבי. קורס קיקבוקסינג. שירות הצבאי, בה"ד 8.

  • השתלמות טיפול בהתנגדויות באימון ילדים כבדי משקל ,מכון וינגייט.

תזונה

  • דיאטנית קלינית מוסמכת, RD, רישיון מספר 11-125890 ממשרד הבריאות.

  • תואר ראשון למדעי התזונה B.Sc  בתל חי.

  • התמחות קלינית בבית חולים ברזילי. מחלקות: ילדים, סכרת הריון ושיקום לב.

  • התמחות קלינית בגריאטריה, בית חולים שיקומי וסיעודי מורכב בית הדר. פרקטיקה- טיפול תזונתי למטופלי מכבי שלי (2014 -2016)

  • צמחונות טבעונות מטעם עמותת עתיד.

  • כנס השמנה בילדות, אוניברסיטת חיפה. פרקטיקה- הרצאות קידום בריאות בבתי ספר מ2011 עד 2014

  • סדנת טעמים וטעימות למחשבה, יוצרים הזדמנות להשפעה וכנס תזונה מונעת.

  • תזונה וספורט בהתאמה גנטית אישית קורס של DNA fit, Danova

גלו את השיטה שתיתן לכם

1. פתרון מעשי לאכילה רגשית, אכילה בהיסח הדעת או אכילה מתוך שעמום. תלמדו להקשיב לגוף ולאכול מתוך מודעות עצמית. תקבלו תפריט תזונתי מותאם אישית ליום יום, לשבת ולחג. בדגש על מזונות בריאים לגוף ולמוח.

2. מוטיבציה לשגרה בריאה. ברגע שיהיו לך הרגלים טובים- יהיה גם שיפור במצב הבריאותי- הורדת הכולסטרול, הפחתת לחץ דם, ירידה במשקל, איזון רמות הסוכרים בדם ועלייה משמעותית באנרגיות.

3. אנרגיות! תזכו בגוף שלכם מחדש. תשפרו את הכושר הפיזי והמנטלי, הכל יהיה קל! תהיה לכם הרגשה קלילה ונעימה. הגוף יקבל כל מה שהוא צריך המחשבה תהיה ממוקדת וחדה. 
 

פרגנו לי באינסטגרם

כתבו לי וואספ!

תרימו צלצול

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי או רפואי.

טיפ בריא כל רבעון