giphy.gif

אין בעיה שאין לה פיתרון

מוסר העבודה שלנו גבוה להפליא, כי זאת הדרך הישראלית להמריא. איך נעבוד סביב השעון? אם אנחנו חולים ביום ראשון? איך ניתן הספקים? אם השרירים שלנו מכווצים? 

 

אנחנו רווים במשימות, לחץ, עבודה ונסיעות. התכתיב החברתי והצורך ליצור ביטחון כלכלי מובילים לעומס שעות עבודה, מחסור בפנאי ובעקיפין לפגיעה בבריאות והגדלת הוצאות. אשליית השפע גורמת לנו לרצות עוד ולהרגיש שזה אף פעם לא יהיה מספיק.

 

במקום לקחת כדורים נגד דיכאון בואו נראה איך אפשר להגיע לאיזון. אנחנו רוצים לממש את עצמנו בעבודה או בלימודים. אבל מה לגבי בריאות ואיכות חיים?

עומס.png
giphy.gif

life- work balance

כיצד נתעדף בצורה מאוזנת בין החיים האישיים לחיים המקצועיים לאורח החיים והתחביבים. יש יותר מדרך אחת לפתור בעיה, תעדוף נכון יוביל לתחושת סיפוק והצלחה.

איזון.png
giphy.gif

הכדור בידיים שלנו

יש לנו את כל הכלים להפוך יחד את החיים לנפלאים. אורח חיים בריא וקהילתי מקדם את בריאותנו ואיכות חיינו. כל מי שחשוב לו ההרגשה ומצב הרוח- מוזמן להשקיע באימון כוח מוח.  

הכדור בידיים שלנו.png

הכוח של תנועה

קמים משינה, נכנסים לאוטו, יושבים בפקק, יושבים בעבודה, יושבים לארוחת ערב, צופים במסך לתוך הלילה - בום! יום חדש...

הלכה לאיבוד התנועה 😅
אם נשים לב, שגרה כזאת גורמת לנו להיות מתוחים ומכונסים בתוך עצמנו. נוצר מעגל מעניין - מצב גופני מזין את המצב התודעתי וההפך. לא כדאי לנו להיות כמו מים עומדים, עדיף לנו לזרום.

אז בואו נחזיר את התנועה, נפתח את המחשבה והנכונות לעשות את הדבר שהכי טבעי לנו- לזוז. זה לא חוג יוגה או פילאטיס, לא צריך ללבוש משהו מיוחד או לשריין זמן ביומן. אני מציעה מתודה - שיטה לשבירה ספונטנית של השגרה ולהחזרת היצירתיות והתנועה. שיטת אימון לחיזוק השרירים, חידוד החושים ולהעצמת הקשר עם אנשים.

תכני הסדנה
👩🏻‍🦰 הרצאה מקצועית על תזונה ואימון מוחי
👩🏼‍🦱 קפיצת מדרגה ביחס שלנו לתנועה
😍 כלים פרקטיים למינוף האפקטיביות
🍏 איך להכין כיבוד בריא ואטרקטיבי

אנחנו צריכים תרגילים מהנים ומגבשים שאפשר ליישם בעבודה, עם חברים או עם הילדים. תכני הסדנה הם כלים פשוטים לשדרוג זמן האיכות, בדגש על תנועה ובריאות.

איך נרגיש אם ננסה?
👨🏽‍🦰 נשתחרר ונעלה את מצב הרוח
😇 נרגיש חוסן מנטלי, רגשי ונפשי
👭נוכל לעמוד בקלות בלחצים
👦🏾 נרוויח מערכת חיסון חזקה
👱‍♀️ נפש בריאה בגוף בריא

פעילות גופנית מחזקת את מערכת החיסון, משדרגת את המצב רוח, מקפיצה את האנרגיות ומסייעת לריכוז ויעילות! יש כל כך הרבה סוגי ספורט, בטח יש סוג אחד או שניים שמתאימים לך!

אימוני הכושר מתחלקים בצורה גסה לשתי קטגוריות: אירובי וכוח. היתרון של אימוני אירובי הוא חיזוק הלב והריאות והיתרון של אימון כוח הוא חיזוק השרירים וחיסכון אנרגטי. אימון אירובי משפיע לטובה על אימוני כוח מכיוון שמסייע בפינוי מהיר יותר של פסולת מטבולית תוך כדי אימון אירובי. וגם לכיוון ההפוך- חיזוק השרירים חשוב גם למי שמבצע אימוני סיבולת- כיוון ששריר חזק נפצע פחות וחוסך אנרגיה. מומלץ לשלב בין אימונים שמשפרים את היכולת האירובית ובין אימונים שמחזקים את השרירים. בסוף כל אימון או בנפרד מומלץ להשקיע במתיחות ובהרפיה.

אימונים אירוביים

הליכה, ריצה, אופניים, שחייה, טריאטלון, איש הברזל, טיפוס מסלולים ארוכים, טיפוס הרים, טרמילאות, עבודה בגינה, רכיבה על סוסים, סיבוב עם הכלב, עבודה שדורשת הליכה, החלקה על הקרח, רולר בליידס, סקטבורד, קורקינט, קונג פו, טאי צ'י, אימון קיקבוקס kickboxing, ריקוד בשיעור אירובי, ריקוד זוגות, ריקוד, טאטינג, טווארקינג , עיצוב וחיטוב, סירת פדלים, חתירה בסירת גומי בנהר, סאפ, התעמלות אמנותית, קרקס, סלקליין, תרגילי שיווי משקל. 

אימוני כוח

בקטגוריה זו אימוני התנגדות, אימוני כוח, אימוני משקולות בחדר כושר, כוח מתפרץ והרמת משקלים גבוהים. טיפוס קירות, ג'ודו, אגרוף תאילנדי, מתח, מקבילים, ניתורים וקפיצות. אימון כושר אישי לחיזוק הגוף, אימונים עם גומייה, יוגה, פילאטיס, פלדנקרייס, התעמלות בונה עצם, פיטבול, TRX, אקרובטיקה אווירית, גלישת גלים, ראפטינג בנהר גועש, קייט ברייקדאנס, התעמלות קרקע, אימונים פונקציונאליים, אימוני כוח עצימים- tabata, אימון אינטרוולים עצימים HIT, קרוספיט CrossFit,רצים למרחקים קצרים, משחקי כדור- טניס, כדורסל, פוטבול, כדורשת וכדורעף. אלמנטים שמשדרגים את אימוני הכוח: טכניקה טובה, דיוק תנועתי, זריזות.

%D7%A2%D7%A8%D7%A2_edited.jpg

מצב רוח מרומם, ביטחון עצמי וחיזוק מערכת החיסון הם רק פלח קטן מהיתרונות של פעילות גופנית. אימון כושר מחזק את השרירים, משפר את זרימת הדם למוח ומעלה את החסינות הרגשית. מהו היתרון של הוספת מרכיב מנטלי לאימון? 

אימוני כוח מוח

שווה להשקיע באימון המוח מכיוון שפעילות זאת מעודדת את תאי העצב לייצר לעצמם חומרי הזנה והתחדשות. חומרים אלו נקראים גורמי גדילה עצביים. חומרי ההזנה המוחיים האלו שומרים על נוירונים תחושתיים וסימפתטיים ומשפרים את היכולות המנטליות. כמות הייצור של חומרים אלה תלויה במידת הפעילות של תאי העצב. הכושר המנטלי שלנו הוא בדיוק כמו כושר פיזי. ככל שנחזור ונתרגל יותר כך נתחזק. אם נאמן את השרירים כך הם יתחזקו. אם נחשף לגירויים מגוונים ומשתנים נעודד את פעילות תאי העצב במוח.

 

שיטת האימון כוח מוח מתבססת על שילוב בין כלים מנטליים והטמעה פיזית באמצעות תנועה. כוח מוח משלב תרגילי התנגדות, משפטי העצמה והתמצאות מרחבית. המטרה היא לשדרג את תחושת המסוגלות, מצב הרוח ולשפר יכולות מנטליות כגון: חדות, יעילות, תשומת לב לפרטים הקטנים, מישוש, התמצאות במרחב, זיכרון, רגישות, גמישות מנטלית, חשיבה חיובית ויצירתיות.