• שקמה דיאטנית קלינית

לחמניית חלבון- 3 מתכונים ל 3 קהלים

לחמניות איכותיות ובריאות, על בסיס קמח סויה, עשירות בברזל, סידן, מגנזיום וחלבון.


כבר כמה שנים שאני שומרת את המתכון, כותבת למגירה - על לחמניית חלבון. אני לא איזה גאון, אבל יש לי חזון חלום בריא וכוונה אמיתית- לשנות ולהשפיע בצורה יצירתית אז אני חושפת בפניך את הסוד, למתכון שאני מאמינה בו מאוד.



יש 3 גירסאות: גירסת ספורטאים, גירסת סוכרתיים וגירסת ילדים. המתכון מתאים מאוד לילדים שלא צורכים מספיק חלבון בתזונה, אנשים שאוהבים מאפים (מי לא?!?) וכמובן סוכרתיים שמעוניינים בשמירה על רמות סוכר מאוזנות.


1. גירסת ספורטאים

לחמניות אגרוף כמו בתמונה- 14 גרם חלבון


רכיבים:

כוס  קמח חיטה

חצי כוס קמח מלא

שתי כוסות קמח סויה

חצי כוס קמח תירס

רבע כוס שמן (לא חובה)

שתי כפות שמרים

כף סוכר (לא חובה)

כוס וחצי מים חמימים

חצי כפית אבקת אפייה

כפית מלח

כוס חומוס מבושל


אופן ההכנה

שלב 1- לערבב את השמרים עם המים בקערה גדולה ולהמתין לשגשוגם. ניתן להוסיף מעט סוכר כדי להעיר את השמרים אבל זה לא חובה למי שלא צורך סוכר לבן בכלל.

שלב 2- להוסיף לקערה את כל שאר החומרים ולערבב עד לעיסה דביקה. ניתן גם ללוש את הבצק בידיים. כאשר הבצק מוכן ניתן להוסיף את גרגירי החומוס המבושל ולהמשיך ללוש.

שלב 3- להמתין, לתת לבצק לתפוח. ניתן לכסות במגבת.

שלב 4- לחלק את הבצק ללחמניות בגודל אגרוף ולתת להן לתפוח בטמפ' החדר.

שלב 5- להכניס את הבצק לתנור בטמפ' 250 מעלות למשך דקה- שתיים.

שלב 6- לאחר דקה-שתיים להנמיך את החום מ250 מעלות ל 150 מעלות

שלב 7- לאפות בטמפ' של 150 מעלות ל 25 דק או עד קבלת גוון זהוב.


מומלץ לצרוך לאחר אימון, הלחמנייה נהדרת כמקור לפחמימה וחלבון עם אפקט אנבולי מעולה (כלומר הלחמנייה מכילה רכיבים שמעודדים בנייה וחיזוק של השרירים). מה נותנים לילדים ספורטאים? תלוי מה הם אוהבים. המתכון הבא נוצר כדי לפתור לאמהות בעיה גדולה, אז גם הלחמנייה די גדולה.



2. ילדים אלופים

לחמניות גדולות כמו בתמונה- 30 גרם חלבון


המתכון עבר בהצלחה ביקורות של ילדים שלא אוהבים שעועית, ילדים שלא אוכלים חומוס או סויה.

יש סיבים וחלבון בכל פרוסה- מתאים לילדים או אחרי ריצה.



רכיבים:

כוס  קמח חיטה

חצי כוס קמח מלא

שתי כוסות קמח סויה

חצי כוס קמח תירס

רבע כוס שמן (לא חובה)

שתי כפות שמרים

כף סוכר

כוס וחצי מים חמימים

חצי כפית אבקת אפייה

כפית מלח


אופן ההכנה

שלב 1- לערבב את השמרים עם המים בקערה גדולה ולהמתין לשגשוגם. ניתן להוסיף מעט סוכר כדי להעיר את השמרים אבל זה לא חובה למי שלא צורך סוכר לבן בכלל.

שלב 2- להוסיף לקערה את כל שאר החומרים ולערבב עד לעיסה דביקה. ניתן גם ללוש את הבצק בידיים.

שלב 3- להמתין, לתת לבצק לתפוח. ניתן לכסות במגבת.

שלב 4- לחלק את הבצק ללחמניות גדולות ולתת להן לתפוח בטמפ' החדר.

שלב 5- להכניס את הבצק לתנור בטמפ' 250 מעלות למשך דקה- שתיים.

שלב 6- לאחר דקה-שתיים להנמיך את החום מ250 מעלות ל 150 מעלות

שלב 7- לאפות בטמפ' של 150 מעלות ל 25 דק או עד קבלת גוון זהוב.


המתכון מתאים מאוד לילדים שלא צורכים מספיק חלבון בתזונה.


מצרכים

כוס  קמח חיטה

חצי כוס קמח מלא

שתי כוסות קמח סויה

חצי כוס קמח תירס

רבע כוס שמן (לא חובה)

שתי כפות שמרים

כף סוכר (לא חובה)

כוס וחצי מים חמימים

חצי כפית אבקת אפייה

כפית מלח


אופן ההכנה

שלב 1- לערבב את השמרים עם המים בקערה גדולה ולהמתין לשגשוגם. ניתן להוסיף מעט סוכר כדי להעיר את השמרים אבל זה לא חובה למי שלא צורך סוכר לבן בכלל.

שלב 2- להוסיף לקערה את כל שאר החומרים ולערבב עד לעיסה דביקה. ניתן גם ללוש את הבצק בידיים.

שלב 3- להמתין, לתת לבצק לתפוח. ניתן לכסות במגבת.

שלב 4- לחלק את הבצק ללחמניות ולהעביר לתבנית (אפשר לאפשר תפיחה נוספת).

שלב 5- להכניס את הבצק לתנור בטמפ 250 מעלות למשך דקה- שתיים.שלב 6- לאחר דקה-שתיים להנמיך את החום ל 150 מעלות ל 25 דק או עד קבלת גוון זהוב.


מומלץ לצרוך לאחר אימון, ובכלל מומלץ למצוא זמן להשקיע בגופנו היקר. הלחמנייה נהדרת כמקור לפחמימה וחלבון עם אפקט אנבולי מעולה (כלומר הלחמנייה מכילה רכיבים שמעודדים בנייה וחיזוק של השרירים).

אם אהבת -אשמח לשיתוף

בתאבון שקמה נחמן דיאטנית קלינית, מאמנת כושר ומנחת קבוצות 054-6456573    www.nutrisport.co.il


המתכון עבר בהצלחה ביקורות של ילדים! ניתן להכין ללא בצל וללא תוספות.







המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי או רפואי.

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

טיפ בריא כל חודש