• שקמה דיאטנית קלינית

לחמניית חלבון- 3 מתכונים ל 3 קהלים

לחמניות איכותיות ובריאות, על בסיס קמח סויה, עשירות בברזל, סידן, מגנזיום וחלבון.


כבר כמה שנים שאני שומרת את המתכון, כותבת למגירה - על לחמניית חלבון. אני לא איזה גאון, אבל יש לי חזון חלום בריא וכוונה אמיתית- לשנות ולהשפיע בצורה יצירתית אז אני חושפת בפניך את הסוד, למתכון שאני מאמינה בו מאוד.



יש 3 גירסאות: גירסת ספורטאים, גירסת סוכרתיים וגירסת ילדים. המתכון מתאים מאוד לילדים שלא צורכים מספיק חלבון בתזונה, אנשים שאוהבים מאפים (מי לא?!?) וכמובן סוכרתיים שמעוניינים בשמירה על רמות סוכר מאוזנות.


1. גירסת ספורטאים

לחמניות אגרוף כמו בתמונה- 14 גרם חלבון


רכיבים:

כוס  קמח חיטה

חצי כוס קמח מלא

שתי כוסות קמח סויה

חצי כוס קמח תירס

רבע כוס שמן (לא חובה)

שתי כפות שמרים

כף סוכר (לא חובה)

כוס וחצי מים חמימים

חצי כפית אבקת אפייה

כפית מלח

כוס חומוס מבושל


אופן ההכנה

שלב 1- לערבב את השמרים עם המים בקערה גדולה ולהמתין לשגשוגם. ניתן להוסיף מעט סוכר כדי להעיר את השמרים אבל זה לא חובה למי שלא צורך סוכר לבן בכלל.

שלב 2- להוסיף לקערה את כל שאר החומרים ולערבב עד לעיסה דביקה. ניתן גם ללוש את הבצק בידיים. כאשר הבצק מוכן ניתן להוסיף את גרגירי החומוס המבושל ולהמשיך ללוש.

שלב 3- להמתין, לתת לבצק לתפוח. ניתן לכסות במגבת.

שלב 4- לחלק את הבצק ללחמניות בגודל אגרוף ולתת להן לתפוח בטמפ' החדר.

שלב 5- להכניס את הבצק לתנור בטמפ' 250 מעלות למשך דקה- שתיים.

שלב 6- לאחר דקה-שתיים להנמיך את החום מ250 מעלות ל 150 מעלות

שלב 7- לאפות בטמפ' של 150 מעלות ל 25 דק או עד קבלת גוון זהוב.


מומלץ לצרוך לאחר אימון, הלחמנייה נהדרת כמקור לפחמימה וחלבון עם אפקט אנבולי מעולה (כלומר הלחמנייה מכילה רכיבים שמעודדים בנייה וחיזוק של השרירים). מה נותנים לילדים ספורטאים? תלוי מה הם אוהבים. המתכון הבא נוצר כדי לפתור לאמהות בעיה גדולה, אז גם הלחמנייה די גדולה.



2. ילדים אלופים