• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

טיפ בריא כל חודש

המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי או רפואי.

אימון מוחי

תאי העצב במוח מייצרים לעצמם חומרי הזנה והתחדשות הנקראים גורמי גדילה עצביים. חומרי ההזנה המוחיים האלו שומרים על נוירונים תחושתיים וסימפתטיים ומשפרים את היכולות המנטליות.

כמות הייצור של חומרים אלה תלויה במידת הפעילות של תאי העצב. חשיפה חושית מגוונת מגרה את תאי העצב ומגדילה את ייצור גורמי הגדילה העצביים. 

 

על מנת לעודד את פעילות תאי העצב חשוב להיחשף לגירויים מגוונים ומשתנים. גם אם העבודה שלנו מאמצת את הראש- אנחנו נוסעים לרוב לאותם מקומות, כל יום מריחים את אותם הריחות ומפעילים את המוח לפי תבנית שגרתית. אבל, אפשר גם אחרת...

 

אימון כוח מוח יוצר דפוסי פעילות חדשים במעגלי תאי העצב. ניתן לשלב אימון מוחי חושי כחלק מאימון כושר או במהלך היום. בשני המקרים התוצאה היא חיזוק קשרים עצביים.

כוח מוח

אימון כושר מוחי וחושי

קל, כייפי ושימושי

תרגול חשיבה לא בנאלית

לשיפור הגמישות המנטלית

הנוסחא של כוח מוח

אימון כוח מוח  
פעילות גופנית 

תזונה נכונה 

שינה

  1. אימון כוח מוח מפתח ומשדרג את היכולות שלנו. רוצים להיות אנרגטיים, יעילים, רגועים וגמישים מנטלית?

  2. אימון כושר מחזק את הגוף. שעות הישיבה הממושכות יכולים לגרום לכאבי שרירים, לתסכול ולשעמום. באימון כוח מוח אנחנו חוסכים זמן ומרוויחים שתי ציפורים במכה אחת: הגירוי החושי עוזר לתאי העצב שלנו ליצור גורמי גדילה עצביים ו... המוח והמוח עסוק בגירויים של האימון (שעובר בהנאה מבלי שנרגיש). 

  3. תזונה מאוזנת- לתזונה יש השפעה מכרעת על התפקוד המוחי, לכן בנוסף לאימונים אני בונה תפריט תזונתי שבועי מותאם אישית ומלווה אתכם עד להטמעת ההרגלים.

  4. שינה מאפשרת התאוששות פיזית, נפשית, שליטה רגשית ונטרול רדיקלים חופשיים במוח. כאשר ישנים טוב יש אנרגיה לאימון וכאשר מתאמנים- ישנים טוב יותר.