• החופש לבחור בבריאות

פינוקי פירות - 6 מתכונים קולינריים

עודכן ב: פבר 27

יש לך אהבה לפירות? המתכונים האלה בשבילך!

פירות יפים נאכלים בלי סוף! עסיסיים, רבים, טעימים ומתוקים... אבל, איך מציבים גבול? האם יש מתכונים שתוחמים את גודל מנת הפרי? להלן 6 דרכים לתחום את המנה- כדי שנוכל לשמור על הגיזרה :)




1. מגדל פירות יבשים ופירות טריים:

רכיבים:

פרוסת תפוח

כף מלית תמרים

כפית פירות יבשים חתוכים או צימוקים וחמוציות

חצי פקאן או אגוז מלך

תותים

שומשום​


אופן ההכנה:

1. מגלגלים מחית תמרים בשומשום ואגוזים

2. חותכים את התפוח והתות לפרוסות יפות, מעצבים את גלילת התמר מעליו ומקשטים באגוז, בפירות היבשים ובצימוקים.​

3. מתכננים אימון ריצה או ג'וגינג או הליכה ונהנים מחטיף מצוין.


יתרונות

מצוין ללמידה ושיפור הריכוז. המוח צורך יותר סוכר בפעולות מחשבתיות,

במיוחד במצבי סטרס ועבודה אינטנסיבית. כמו כן, זוהי מנה מוגדרת. מה ש"מדביק" את הכל זה מחית תמרים. מנת פינוק לאדם- אחרי אחד כזה- אנחנו מסודרים :)


2. לקשט מנת טפיוקה בפירות:


רכיבים:

קרם קוקוס

טפיוקה

סלט פירות

אגוזים


אופן ההכנה:

1. מבשלים את הטפיוקה במים עד להופעת מרקם ג'לי

2. מוסיפים את קרם הקוקוס

3. חותכים את הפירות

4. מקשטים באגוזים, אם הטעם חסר- ניתן להוסיף עוד פירות או קצת סילאן.

5. מגיעים לאכילת הקינוח רק אחרי סלט עלים ירוק ומפנק. מומלץ להגיש בכוס יין או כלי מפואר אחר.



3. לבחור את האחד (:מכל סוג:)

אפשר ליהנות מכל העולמות וגם לאכול נכון. כאשר יש מגוון - אפשר לבחור לאכול חתיכת פרי אחת מכל סוג. בא לנו לנגוס בפרי שלם? זה הדבר הכי בריא שיש, אז אפשר לנגוס בלי להתבייש! חבל לאכול פרי בשקט חרישי, במיוחד אם זאת מנה מוגדרת... זה הזמן להתענג על נגיסה רועשת!




4. לעשות משחק ניחושים:


מנת פרי היא כוס אחת קטנה של סלט פירות.

מה!??! זהו? יש איך לעקוף את זה?

על מנת להגביל את כמות הפירות בארוחה למנת פרי אחת- צריך טריק.

משחק ניחושים: לעצום עיניים ופשוט לנסות להבין איזה פרי לכדנו בחכתנו. זהו אימון מוחי, מכיוון שכך אנחנו מתמקדים ביכולות הקדומות שלנו- החושים. מנסים להריח, לגלות לפי המרקם והטעם. אנחנו מבטלים את הנטייה שלנו "לאכול עם העיניים" וכך קל יותר לאכול את הכמות שנכונה לנו ולגופנו.

זה- כוח מוח!

אנחנו מרוויחים כך רווח מוחי כפול של גירוי חושי וחוויה של הצלחה סביב עמידה ביעד, ועל הדרך גם שומרים על הגזרה ונהנים מהטעימה.




5. שימוש במזון ככלי קיבול

יש יותר מדרך אחת להגיש את סלט הפירות, אפשר גם לחסוך את האנרגיה שבשטיפת הקערה. שימוש במזון ככלי קיבול יוצר עניין וחיבור עם האוכל. וגם זה נראה פצפצה, אממ פצצה :) אם מישהו מלקק את האצבעות והצלחת אפשר לתת לו לעשות טייק אוויי...




6. שימוש בפרי האסור


מה עדיף? פרי טרי או פרי יבש? התשובה ברורה מאיליה- פרי טרי הוא עדיף. זה כמו לשאול: שוקולד מריר 75% או שוקולד חלב. פירות יבשים עשויים להכיל סוכר מוסף, גופרית סינתטית והכי חשוב הם לא טריים.


יתרונות פרי טרי

לפירות טריים מספר יתרונות על פני פירות יבשים: פרי טרי מכיל סיבים תזונתיים, הוויטמינים והנוזלים שבו בריאים וזמינים. פרי טרי מכיל כמויות גבוהות משמעותית של ויטמין C, יותר נוזלים ונפח שתורמים לתחושת שובע.


יתרונות וחסרונות פרי מיובש

יתרון של פירות יבשים הוא שיש להם סבלנות לחכות בתיק שלנו לרגע שנשכח להביא אוכל. פירות יבשים לצד בקבוק מים הם שילוב מצוין למי שלומד או נבחן. פרי יבש מסייע לשמירה על רמות סוכר מאוזנות בדם. לפירות יבשים יש יותר מינרלים- יותר סידן, אבץ וברזל. אך, כפועל יוצא- ביחס לנפח הפרי המצומק יש גם יותר סוכר פירות (פרוקטוז). פירות יבשים לעיתים משומרים על ידי סוכר לבן ולא מעט פעמים מוסיפים להם גופרית סינטטית. מה הבעיה? חוץ מזה שזה לא טבעי יש פגיעה בספיגה של סידן, אבץ וברזל.

לדעתי התוקף הארוך שלהם הוא יתרון לימים שאין לנו זמן או אורך רוח להתארגן.



יש כמה אלמנטים שמשפיעים


מתכון להכנת פירות יבשים 

חותכים פירות לכל מיני צורות, משרים את הפירות במעט מלח (עדיף בשמש), מניחים ארוכות בתנור בטמפרטורה נמוכה. וזהו- קיבלנו פירות יבשים בריאים.



יצירתיות היא שם המשחק פירות הם פינוק מהמם כקינוח, על סלט או כחלק ממנת ביניים כאשר לומדים למבחן.

כאשר נוסעים לאנשהו זה גם נפלא לקחת יקרות ופירות. אפשר לשים בקופסא קטנה את הכמות שתספיק לנו ולקחת לנסיעה. ככל שנתאמן יותר- כך נצליח לדייק את הכמויות שהגוף שלנו צריך.


בהצלחה!

שקמה הדיאטנית


המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי או רפואי.

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

טיפ בריא כל חודש