top of page
  • shikma nachman

ארוחה בריאה ב- 5 דקות בלי להרטיב את הידיים

עודכן: 10 באפר׳

אנחנו עסוקים בטירוף ואין זמן לחתוך ירקות?

לקח לי 20 שנה להבין את זה, אבל החסם העיקרי שלי כאשר מדובר באכילה בריאה הוא שאין לי סבלנות לשטוף ולחתוך דברים כאשר אין לי זמן.


1. הבעיה- יש רק 24 שעות

 אנחנו רוצים לממש את עצמנו בעבודה או בלימודים. אבל מה לגבי החיים האישיים? האם אנחנו מוצאים זמן לבישולים או אפייה? אנחנו רווים במשימות, לחץ, עבודה ונסיעות. מנסים ללכת לפי התכתיב החברתי והצורך ליצור ביטחון כלכלי מובילים לעומס שעות עבודה, מחסור בפנאי ובעקיפין לפגיעה בבריאות.



"לפנק, לפנק לפנק" העומס לעיתים כמעט בלתי אפשרי, אנחנו לא יכולים להיות בכמה מקומות בו זמנית. איך נעבוד סביב השעון? לפעמים כשקשה מדי- רוצים רק לישון.. איך ניתן הספקים? אם אנחנו טרודים? איך אפשר לעבוד כשהגוף מתוח? ואין בכלל מצב הרוח.


אשליית השפע גורמת לנו לרצות עוד ולהרגיש שזה אף פעם לא יהיה מספיק. אם יש לנו ארון נוצץ ומלא וחוסר חשק ללבוש שום דבר- שווה לעשות טבלה ולראות איפה אנחנו משקיעים הכי הרבה שעות- לנסות לראות מה אפשר לעשות :)

2. בואו ניקח כדור ונשכח מהכאב

לכאוב או לקחת כדור? יש גם דרך שלישית, קצת יותר סקסית. אני באופן אישי מעריכה עבודה קשה, קיצורי דרך עושים לי חלחלה (וגם הקלה). הרי תרופות לשיכוך כאבים מטפלות בסימפטום ולא בבעיה.



לפעמים חסר לנו תחושת משמעות. משהו שעבורו נהיה מוכנים לכאוב את הכאב אך לא לסבול ממנו. אפשר להבין מה מדליק אותנו וללכת עם זה- "לקחת כדור" כדורסל, לנסוע באופניים או לצאת לרקוד- מזיעים, מעריכים ורוצים עוד. עיקר העניין הוא לא הזיעה, אלא החשק שנוצר תוך כדי תנועה.


האם יש דרך לחסוך זמן ואנרגיה וגם להישאר בריאה?

יום אחד הייתי מממש עסוקה ונשארו בצנצנת שימורי תירס שהגיעו מקופסא, אז באימפולסיביות שכזאת שפכתי אותם סתם כך על מרק ירקות, הוספתי חצי כפית קארי ועשבי תיבול שהיו בקערה, שמתי במיקרו- והטעם? הצגה!


מאז התחלתי להרכיב ארוחות, ולא האמנתי כמה זה זרם לי בקלות

והכל בזכות הצנצנות. יצרתי מיקס של חומרי גלם בריאים (בטטה, דלעת, קישואים), לפעמים ערבבתי גם ירקות טריים וגם מבושלים ויצא ממש טעים.


רמיקס של טעמים מעניין לי בפה- כי כל פעם זה יוצא קצת שונה

פתאום קצת זרעי דלעת או אגוזים, הולכים טוב עם כוסברה, עגבניות ועדשים. אין סוף לאפשרויות שמתקבלות מרמיקס של צנצנות- רק צריך לשאול אם להיות בריא או לא להיות.


להיות או לא להיות? ככה גילתי את טריק הצנצנות

לאכול או לדחות את הארוחה? לחמם או להתלונן שלא היה לי זמן ואכלתי ארוחה קרה? יוגה או לצאת להליכה? להיכנס למים ולפרגן לעצמנו אימון שחייה? אפשר הכול מהכול רק צריך שיהיה זמין, יהיה תיאבון ונרצה לאכול.


בואו ניקח צנצנת

לפעמים בא לנו לחמם מנה, אבל היא יותר מדי גדולה, אפשר להוריד כמה כפות לתוך צנצנת ובארוחה הבאה להיעזר בטעמים המיוחדים האלה. עדיף תמיד להכין לעוד אנשים, כדי שיהיו סביבנו מעגלים חברתיים מעודדים. מומלץ גם ליצור קהילה שתעשה איתנו כושר- סיכוי יותר גדול להתמיד וגם לחוות אושר.



3. כולנו בסירה אחת

לכולם יש את הבעיה הזאת, חלק יותר וחלק פחות.

אז בואו נצמצם תסכולים ונעבור את זה ביחד. הימצאות בחברה טובה למוח. מכיוון שאנשים אינם צפויים המצאות בחברה מחזקת את הקשרים העצביים.


ליזום מפגשים היא פעולה שלא באה בקלות. ניתן לשים לב שיש אנשים שפשוט לא יוזמים מפגשים. חלקנו לא רוצים לקבל דחייה וחלקנו מפחדים רגשית מהחשיפה. מפגשים חברתיים הם מרכיב חשוב בחיים האישיים, מומלץ לשלב מפגש חברתי כחלק מאימון או אמנות או גינון. אפשר ליצור קהילות שונות סביב תחביבים שונים. להמשיך להציע לאנשים שאוהבים כושר באותו סגנון וליצור בינינו לבין חברנו יחסי אמון.


היתרון של ספורט בקבוצה הוא שהופכים להיות חלק מקהילה. אם מישהו לא מגיע לאימון הקבוצה תשים לזה לב באופן אישי - יש יתרון לביצוע פעילות גופנית שמערבת קשר אנושי. חברה יוצרת הרגשה טובה, זה מרגיע וכיף ויש הקשבה. קבוצה מדרבנת אותך וגורמת לך להרגיש שאתה מוכרח- ואז אתה מגיע ומרגיש שייך.

2. איך מאזנים?

כיצד נתעדף בצורה מאוזנת בין החיים האישיים לחיים המקצועיים לאורח החיים והתחביבים? את הטיפ הזה קיבלתי למאחותי עינת, היא ובעלה עקיבא העבירו לכל המשפחה הרצאה מושקעת עם מצגת על הנושא הזה "איזון בין עבודה ומשפחה". המסר שהם העבירו לנו הוא שיש לנו נטייה לחשוב שכל מה שאנחנו עושים חייב להיות מושלם- במצב כזה ככל הנראה נהיה עסוקים רוב החיים שלנו בניקיון של הבית או בהכנת הארוחה המושלמת. אבל אם נשחרר את המחשבה שאנחנו חייבים להיות מושלמים- נוכל ליהנות מכל פעולה שנבחר לעשות.

אם אנחנו משקיעים בתרגול יוגה כדי לשחרר את כאבי הגב שלנו במקום לבשל אין סיבה שנייסר את עצמנו. להיפך אנחנו יכולים להתפנק במחשבה שאכלנו בחוץ באותו היום כי העדפנו להשקיע את הזמן במקום הנכון לנו. יש יותר מדרך אחת לפתור בעיה, תעדוף נכון יוביל לתחושת סיפוק והצלחה. אם נצליח לבחור במשימות החשובות ופחות במשימות הדחופות נעשה לעצמנו ניסים ונפלאות.

שתפו אותי

איזה פעולות חשובות לכם?

על איזה פעולות אתם מוותרים?

החופש לבחור בבריאות

תזונה | כוח | מוח

חופש פיזי ומנטלי

‏nutrisport.co.il

🦋

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page