top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לבחור בבריאות

בורגול תוך 5 דקות

בורגול הוא דגן גולמי ביותר, קל להכנה ונגיש. ניתן לשלב אותו במגוון סלטים על מנת ליצור ארוחה שמכילה יותר פחמימות. למשל ערב לפני תחרות או בארוחה שלפני אימון. אפשר גם לבחור פחמימות כמו אורז או פסטה. היות ופסטה עוברת תהליכי עיבוד נוספים, עדיף לבחור בבורגול על פני פסטה. ואם אתם שואלים אותי- תבשיל בורגול בדלעת יהיה לי הרבה יותר כיף לאכול.

על מנת להכין בורגול צריך רק 5 דקות:

אופציה 1- מרתיחים מים, שופכים על בורגול ומחכים כמה דקות.

אופציה 2- מכניסים בורגול ומים לקערה ומבשלים במיקרוגל

אופציה 3- משרים במים קרים. הטריק הזה מתאים לאנשים שיוצאים הרבה לשטח, לטיסות, טראקים או לנסיעות ארוכות. מה עושים? אורזים בורגול יבש בתוך קופסא, ברגע שרוצים להכין ארוחה בלי לטרוח- פשוט מוסיפים מים ומחכים שעה- שעה וחצי וזה מוכן. היתרון הגדול שאפשר להשאיר בתיק או באוטו עד שמגיע הרעב הגדול.


רכיבים:

כוס בורגול

דלעת חתוכה או גזר

בצל ירוק

ראש שום

קינמון

כורכום

מלח

אופן הכנה:

1. מבשלים את הבורגול והדלעת במים, ובלי שמן עד לריכוך.

2. מקפיצים בצל ושום במחבת עם טיפה מים ותבלינים

3. מסננים את הדלעת והבורגול ומוסיפים למחבת

4. מכינים סלט נבטים או סלט עלי בייבי עם עגבניות ובצל, את השמן עדיף לשים בסלט.


בתאבון

שקמה נחמן דיאטנית קלינית ומאמנת כושר.


למה עדיף להוסיף שמן לסלט ולא לטגן?

שמן מתחמצן בחימום ולכן כדאי לשקול לבשל בלעדיו ומקסימום להוסיף אותו בכמות מתונה אחרי הבישול. למעשה כל שמן מתחמצן- זית, שקדים, שומשום. כל השמנים שהמצב צבירה שלהם נוזלי בטמפרטורת החדר יכולים להתחמצן. מבחינת הגדרה הם שומנים בלתי רווים. השמן שהכי פחות מתחמצן הוא קנולה, ועדיין מכיוון שגם שמן קנולה הוא שומן בלתי רווי - גם הוא מתחמצן. חמצון יוצר רדיקלים חופשיים, שלא מטיבים עם הבריאות. אם נסתכל על המיקרו- רדיקלים הורסים תאים כאשר יש נזק חמצוני מוגבר. מבחינה אסתטית רדיקלים חופשיים בתאי העור באים לידי ביטוי בקמטים.

למה שמן טעים? א- מרקם שמחליק בפה, אולי בגלל זה השמן מוצא את מקומו כמעט בכל מטבח (ככל שהמזון שמן יותר חלקינו יכנו אותו כ"אוכל שמח"). מרקם השמן נתפס תחושתית כטעים. ב- אבולואבולוציונית שמן מושך אותנו הודות לערכו הקלור הרב. מפליא אבל נמצא במחקר ששמן מושך אותנו אפילו יותר מסוכר. ג- 80% מהטעם הוא ריח, הריח של המזון מתעצם בנוכחות שמן. מי לא שוכח את הריח של חדר טיגון? בגד שהיה בנוכחות טיגון?


ריח של טיגון.... זה מדגדג לי באף


1,553 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page