top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לבחור בבריאות

עוגת תפוחים מקמח כוסמין

תוכלי חתיכה ותישארי חתיכה. האם יש עוגה בלי שמן? אז זהו- שמסתבר שכן. רסק תפוחים הוא תחליף נפלא לשמן. מתכון נפלא לעוגת תפוחים מקמח כוסמין.


רכיבים: 1/2 כוס קמח מלא או קמח כוסמין 1/2 כוס קמח תופח 1 כוס סולת חיטה 1 כוס סוכר 9 תפוחי עץ עם קליפה- 2 תפוחים חתוכים לקוביות קטנות ו7 תפוחים מגורדים דק 2 כפיות תמצית סוכר וניל או 3 שקיות סוכר וניל 1/2 כוס משקה סויה כפית קינמון קורט אגוז מוסקט 2 כפות חמוציות 3 כפות אגוזי מלך שבורים 100 גרם או חצי כוס רסק תפוחים (יש גביעים קטנים שאפשר לקנות- אחד= בקירוב 100 גרם, אפשר להכין לבד מחית תפוחים טריים ולבשל אותה בסיידר תפוחים) כפית גרידת קליפת תפוז (אפשר פחות- תלוי בך) לימון סחוט 4 כפות ריבה

כוס של שמחת חיים


אופן הכנת המתכון: שלב 1. לוודא שיש זמן ומספיק אנשים שיאכלו את העוגה (מספיק ל 16 סועדים שמודעים לעצמם). שלב 2. לגרד 6 תפוחים ולסחוט את החצי השני של הלימון עליהם. שלב 3. יצירת בצק- לערבב בקערה את כל החומרים היבשים יחדיו: סוכר, סולת, קמח וסוכר וניל. לאחר מכן לערבב עם הרסק תפוחים ובסוף להוסיף את התפוחים שמגורדים דק+ המיץ שיצא מהם+ משקה סויה (מומלץ להתחיל ברבע כוס ולאחר מכן להוסיף כדי שהבצק לא יצא יותר מדי דביק). שלב 4. לערבב לתוך הבצק חמוציות, אגוזים, גרידת תפוז, קינמון ואגוז מוסקט. שלב 5. להניח נייר אפייה על תבנית מספר 26 עגולה ולצקת את התערובת לתוכה. באופן אישי אני לא מאמינה שצריך לשמן תבניות, בשביל זה המציאו נייר אפייה ואנשים שאוהבים לגרד ממנו עוגה טעימה, תוך פנטזיה ש"זה לא נחשב".  שלב 6. לחתוך את 2 התפוחים הנותרים לקוביות ולפזר מעל העוגה, לערבב בכוס את הריבה עם חצי לימון סחוט ולצקת מעל כל העוגה (אפשר גם לעשות זאת באמצע האפייה כשהעוגה קצת מתקשה). שלב 7. לאפות בחום של 180 מעלות עד שהעוגה מתקשה ומקבלת גוון שחום (אפייה של כ- 40 דקות).


בהנחה שנחתוך את העוגה ל16 חתיכות, כל מנה 200 קק"ל ו 3 גרם חלבון.

תוכלי חתיכה ותישארי חתיכה (נכון גם לחתיכים).

בתיאבון! שקמה נחמן דויטש דיאטנית קלינית

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page